Mijn Mandje

NEDERLANDSE KLANTENSERVICE 🇳🇱

–10% NU MET DE CODE RDM10

4,8/5 MEDEDELINGEN AAN KLANTEN ★★★★★

Zijn onze kinderen nog steeds in de ban van de Pokémon-hype?

Elke dag hebben je kinderen het erover, maar jij weet niet wat het zijn: Pokémons. Is het de nieuwste tekenfilmrage of de naam van een cracker? Als je punten wilt winnen bij je kleintjes, zul je wat meer moeite moeten doen om achter hun passies en hun huidige hype te komen. Maar geen paniek! Wij hebben alles wat je over dit onderwerp moet weten.

Un gros ballon en forme de Pikachu. Le ballon en forme de pokemon est posé dans un centre commercial aux milieux de la foule.
Pokémon zijn al meer dan 20 jaar een rage. Hier een Pikachu-evenement

Laten we het over Pokémon hebben

Laten we bij het begin beginnen. Het Pokémon-universum werd in 1996 gecreëerd door Stahoshi Tajiri. Vandaag de dag is het een echte franchise. Voordat het een saga werd, Pokémon in de eerste plaats een Japans rollenspel.

Het verhaal draait om kleine zakmonsters (Pokémons) die het hoofdpersonage moet vangen en grootbrengen om het onderzoek van een wetenschapper te voltooien. Gedurende het spel staan de Pokémon-trainer een aantal avonturen te wachten. De eerste versie, ook wel Pokémon First Generation genoemd, heette Pokémon Red en Blue.

Voortbouwend op het succes heeft de franchise een animatieserie voortgebracht die de avonturen volgt van een jongengenaamd Sacha, die ‘s werelds grootste Pokémon-trainer wil worden. Door deze saga is hetuniversum nog populairder geworden bij jong en oud. Tot op de dag van vandaag zijn Pokémon-films grote verkopers waar reikhalzend naar wordt uitgekeken.

Elk jaar worden er nieuwe generaties Pokémon uitgebracht, zodat spelers en fans terug blijven komen voor meer. Er zijn momenteel 901 soorten Pokémon. Kinderen vinden het geweldig om ze allemaal te vangen en hun pokédex te vergelijken met die van hun vrienden.

De pokédex is een apparaat dat informatie bijhoudt over elke Pokémon die je tegenkomt, vangt en grootbrengt.

Pokémon kent ook toernooien over de hele wereld op verschillende Nintendo-platforms. Deze competities stellen de nauwkeurigheid en strategie van de trainer op de proef. Deze E.sport brengt elk jaar enkele duizenden spelers samen.

Pokémon: 26 jaar avontuur en het aantal groeit nog steeds

Dit jaar viert Pokémon zijn 26e verjaardag. In de afgelopen halve eeuw hebben we vele versies gezien. Vandaag de dag zijn er 25 reeksen van het spel, met de aankomende reeks getiteld “Pokémon Legends: Arceus”. Naar deze laatste serie is reikhalzend uitgekeken vanwege het revolutionaire concept in vergelijking met eerdere avonturen. Hier wordt de trainer geconfronteerd met een open wereld, wat langere speeluren en een totaal andere ervaring suggereert.

Un défilé d'une vingtaine de Pikachu grandeur nature. Ils défilent pour Pokémon à Yokohama. La foule est réunie autour des Pikachu.
De Pikachu-parade in Yokohama bewijst dat de Pokémon-hype nog niet ten einde is

Sommige van de grootste hits van de franchise zijn zelfs opnieuw uitgebracht. Meer recent hebben we het over de Sparkling Diamond en Sparkling Pearl versie, uitgebracht in 2021. Dit is precies hetzelfde verhaal als de Diamond en Pearl versie uit 2006. Het concept is zelfs bewaard gebleven. Het is een kleine trip down memory lane voor fans van de serie. Een release waar een enorme hype over is geweest.

Pokémon is een echt fenomeen in de geekcultuur. De passie die spelers hebben voor de oude versies is tot op de dag van vandaag onveranderd. Het bewijs is te zien in de verkoopcijfers. Tot de versies waarover nog steeds wordt gesproken, behoren:

  • Pokémon Blue and Red: 31,38 miljoen verkochte exemplaren
  • Pokémon Gold en Silver: 23,1 miljoen exemplaren
  • Pokémon Diamond en Pearl: 17,67 miljoen exemplaren
  • Pokémon X en Y: 16,49 miljoen exemplaren
  • Pokémon Ruby en Sapphire: 16,22 miljoen exemplaren
  • Pokémon White en Black: 15,64 miljoen exemplaren
  • Pokémon Yellow: 14,64 miljoen exemplaren
  • Pokémon Ruby Omega en Sapphire Alpha: 14,34 miljoen exemplaren

De meest recente versies worden echter niet overtroffen. Van de Sword and Shield-versie, die in 2019 uitkwam, zijn 20,35 miljoen exemplaren verkocht.

Pokémon: cijfers die er niet om liegen

Zelfs na 26 jaar gaat de Pokémon-gekte door. Je hoeft alleen maar te kijken naar het enthousiasme van fans voor Pokémon-kaarten om dat te zien. Sinds de creatie zijn er wereldwijd meer dan 30 miljard Pokémon-kaarten verkocht. Dat is een exorbitant aantal, dat nog steeds toeneemt. Maar sommige zeldzame juweeltjes in beperkte oplage zijn goud waard. Op online veilingen kun je kaarten vinden die tot 12.000 euro waard zijn. Een bedrag dat veel verzamelaars bereid zijn te betalen.

Une main qui tient 4 cartes pokemon sur fond blanc.
De magie van pokemonkaarten heeft zelfs voor opschudding gezorgd op kaartveilingen.

Dit fenomeen is nog sterker geworden in de aanloop naar de 25e verjaardag van het spel in 2021. In de loop van het jaar zijn er nieuwe verzamelaarskaarten en zeldzame kaarten aangekondigd, wat de verkoop op verschillende websites heeft gestimuleerd. Experts uit de speelgoedindustrie zijn stomverbaasd. Volgens hen is het merk Pokémon het best verkochte merk in Frankrijk in 2021.

Het jaar daarvoor, in 2020, verdient de franchise alleen al aan de verkoop van Pokémon-kaarten tot 5,1 miljard dollar. Er zijn er nu 25.000. Van het spel zelf zijn wereldwijd 368 miljoen exemplaren verkocht. Het is een rage waar geen einde aan komt, want het merk blijft golven maken met het uitbrengen van nieuwe versies en nieuwe soorten Pokémon.

Bijna elk jaar nieuwe releases

Om de hype onder fans in stand te houden, spaart de Pokémon-franchise kosten noch moeite. Tussen 1996 en 2000 bracht het merk bijvoorbeeld 7 games uit in een tijdsbestek van 4 jaar. Dit waren

  • Pokémon Red
  • Pokémon Blue
  • Pokémon Groen
  • Pokémon Geel
  • Pokémon Zilver
  • Pokémon Goud
  • Pokémon Kristal

Vanaf 2000 ging de rage onverminderd door, met 7 versies tot 2005:

  • Pokémon Ruby
  • Pokémon Saffier
  • Pokémon Smaragd
  • Pokémon Colosseum
  • Pokémon Vuurrood
  • Pokémon Bladgroen
  • Pokémon XD: Adem van de duisternis

Van 2006 tot 2010 waren er 5 versies:

  • Pokémon Diamond
  • Pokémon Pearl
  • Pokémon Platina
  • Pokémon Zilver
  • Pokémon HartGoud

Van 2011 tot 2015 waren er 8 releases:

  • Pokémon White Versie
  • Pokémon Black Versie
  • Pokémon Black 2
  • Pokémon White 2
  • Pokémon X
  • Pokémon Y
  • Pokémon Ruby Omega
  • Pokémon Saffier Alpha

Tussen 2016 en 2021:

  • Pokémon Sun
  • Pokémon Moon
  • Pokémon Ultra Sun
  • Pokémon Ultra Moon
  • Pokémon Go
  • Kom op Pikachu
  • Laten we gaan Evoli
  • Pokémon Zwaard
  • Pokémon Schild
  • Pokémon Sparkling Diamond
  • Pokémon Sparkling Pearl

Elke serie biedt nieuwe rassen en soorten Pokémon om te ontdekken en te vangen, met verschillende manieren om teams en spelervaringen te combineren. Je kunt zelfs ruilen met andere spelers. Wat een goed idee is als je je pokédex helemaal wilt vullen.

De open wereld: de hype van het moment

Het concept van open-wereldgames is op zich niet nieuw. Het zag zelfs voor het eerst het daglicht in de jaren 80 met het baanbrekende spel Elite. Zelda was weliswaar het populairst, maar niet de eerste in zijn soort.

In de loop der jaren is dit type spel steeds populairder geworden. Voor hardcore gamers is het een kans om hun favoriete universum nooit te verlaten. Ja, in een open wereld zijn de quests bijna eindeloos. Er is altijd wel iets te doen.

De Pokémon-franchise is zich terdege bewust van de huidige rage. Daarom komt het met een nieuw spel: Pokémon Legend: Arceus, dat zich afspeelt in een halfopen wereld. De wereldwijde release staat gepland voor 28 januari 2022 en het moet gezegd worden dat veel mensen er vol ongeduld op wachten. In het Pokémon-universum is het concept fris en het belooft nieuwe perspectieven. Sommige fans hebben echter nog steeds hun bedenkingen en wachten het zelf af. Er is in ieder geval een hype gaande onder zowel kinderen als volwassenen.

Waarom houden kinderen van Pokémon?

Pokémon is een spel dat, laten we eerlijk zijn, niet meer zo jongis. En toch is de populariteit in de 26 jaar van zijn bestaan nooit afgenomen. En hoe komt dat? De structuur van het spel blijft hetzelfde: een jongeheld gaat op avontuur, vangt Pokémon en gaat op weg om de competitie te veroveren. Op het eerste gezicht is het concept eenvoudig en lijkt het spel heel gemakkelijk te spelen. Kinderen zijn meester over hun eigen lot en ze vinden het een leuk idee.

Une jeune fille qui marche dans la rue en jouant à pokemon go sur son smartphone.
Pokémon Go heeft evenveel fans onder volwassenen als onder kinderen

Bovendien zijn er met elke nieuwe versie nieuwe soorten om te ontdekken en nieuwe levenslessen om te leren. Pokémon is niet zomaar een rollenspel. Het brengt een echte boodschap over die onze kinderen helpt karakter op te bouwen en goed op te groeien.

Bovendien zien deze kleine zakmonsters er schattig en schattig uit. Kleintjes vinden het leuk om kaarten te verzamelen en hun favoriete Pokémon in hun spel te vinden. Ze gaan zelfs zo ver dat ze hun bezittingen verkopen om hun verzameling uit te breiden en met hun vrienden te spelen.

Voor kinderen is het Pokémon-universum een droom die velen delen. Dus als je van Pokémon houdt, is het gemakkelijker om vrienden te maken omdat je dezelfde interesses deelt.

De favoriete goodies van onze kinderen

Er is een enorm aanbod aan goodies en merchandise rond het Pokémon-universum. De best verkochte zijn ongetwijfeld de Pokémon-kaarten. Er zijn miljoenen van verkocht over de hele wereld. Kinderen verzamelen ze graag en laten ze zien aan hun vrienden terwijl ze proberen nieuwe te winnen tijdens een spelletje.

Kinderen hebben ook een hype ontwikkeld voor pokémon-figuurtjes. Pokémon-figuurtjes zijn ook verzamelobjecten en op de markt vind je figuurtjes in alle maten en soorten. Sommige modellen worden zelfs geleverd met een pokéball om ze op te bergen.

Als je je kleintjes wilt verwennen, kan het riskant zijn om deze twee soorten producten voor je kinderen te kopen. Misschien hebben ze het product dat je ze geeft al. Om deze situatie te voorkomen, kun je beter kiezen voor een ander product, zoals een rugzak Er zijn verschillende soorten Pokémon rugzakken op de markt. Om bij je kleintje in de smaak te vallen, zoek je naar hun favoriete Pokémon en ga je op zoek naar een bijpassend model. Over het algemeen hebben alle kinderen een hype voor Pikachu. Hij is bijna de mascotte van het spel en de animatieserie.

Andere Pokémon-accessoires kunnen ook in de smaak vallen bij je kinderen:

  • Een nachtlampje
  • Een horloge
  • Een knuffel
  • Een decoratief voorwerp
  • Enz.

Zijn onze kinderen nog steeds in de Pokémon-hype?

JA! Onze kinderen houden nog steeds van Pokémon. Je hoeft alleen maar naar hun enthousiasme voor het verzamelen van Pokémon-kaarten te kijken om dat te zien. En als je kleintje er elke dag over praat, is hij of zij vast en zeker fan geworden. Hoe kun je zien of je jongen of meisje van Pokémon houdt?

Hij of zij mist geen enkele uitzending van de serie per dag. Hij of zij vraagt je merchandise te kopen of spaart ervoor. Zijn of haar favoriete Pokémon behoort tot de top 10 van favoriete Pokémon. Hij of zij begint zijn of haar eigen Pokémon-ontwerpen te tekenen en te maken. Hij of zij heeft alle versies van Pokémon gespeeld, of in ieder geval de meest recente.

Hoe kun je je Pokémaniac een plezier doen? Het kan niet eenvoudiger: geef hem of haar verschillende Pokémon-goodies die hij of zij overdag kan gebruiken, zoals een oplichtende pokéball, een rugzak, een etui, een pluchen knuffel of figuurtjes.

Maar voordat je een product kiest, moet je erachter komen wat voor soort Pokémon je kind het liefst heeft. Probeer een precieze naam te hebben, zodat je ze een leuke verrassing kunt geven. Je kunt vragen “Welke Pokémon ben jij?“Op die manier hoef je je niet een weg te banen door een wereld die je misschien niet kent.

Maar hoe zit het met jou? Is jouw kleintje een Pokémon-fan? Wat zijn de tekenen dat je ze hebt ontdekt? Wat zijn zijn favoriete Pokémon?

Gratis Bezorging

Voor bestellingen boven €50*

Nederlandse Bezorging

Wij leveren overal in levering overal in Nederland, België

100% Veilig

PayPal / MasterCard / Visa

15% korting op de hele winkel!


Word lid van onze VIP-klantenlijst en profiteer van onze exclusieve aanbiedingen, promoties en privéverkopen en ontvang je welkomstgeschenk.